הסכם לחיים משותפים

הסכם חיים משותפים כשמו כן הוא, הסכם בין שני אנשים שהחליטו לחיות ביחד, אך הם לא התחתנו בנישואין דתיים. הוא רחב יותר מהסכם ממון מכיוון שהוא כולל אספקטים נוספים בחייהם של בני הזוג כמו ילדים, והוא מיועד לבני זוג שרואים את עצמם כידועים בציבור או שלא, כמו גם לבני זוג חד מיניים.

הסכם לחיים משותפים נערך ומנוסח על ידי צוות מקצועי ולאחר שבני הזוג חותמים עליו, הוא בעל תוקף משפטי רק לאחר אישורו בבית משפט או אצל נוטריון.

יתרונות ההסכם:

הסכם מסוג זה פותר מחלוקות בין בני זוג ידועים בציבור שלא מסכימים על התאריך בו הרכוש שלהם החל להיות משותף לשניהם. כשיש הסכם כתוב וחתום יש תאריך.

עונה על השאלות מהו רכוש נפרד ומהו רכוש משותף, במקרה של אי הסכמה כל מה שצריך הוא לפתוח את ההסכם ולראות מה סוכם.

  • הוכחת זוגיות – הסכם לחיים משותפים הוא ההוכחה הניצחת לקיומה של זוגיות רשמית. בני זוג ובעיקר בני זוג חד מיניים שנדרשים להוכיח את עצם הזוגיות שלהם לרשויות שונות כמו ביטוח לאומי ואחרות,הסכם מסוג זה הוא ההוכחה הדרושה והקבילה.
  • הטבות שונות – בני זוג אשר מחזיקים בידם הסכם לחיים משותפים יהיו זכאים להטבות שונות מטעם המדינה.
  • תחושת ביטחון – רבים מאלו שעשו הסכם לחיים משותפים מדווחים על תחושת בטחון רבה יותר. הם יודעים מה הם הביאו לזוגיות ועם מה הם ייצאו במידה והיא לא תחזיק מעמד, מה שמרגיע אותם ואף תורם לזוגיות שלהם.

מה כולל הסכם לחיים משותפים?

  • הכרה – הדבר הראשון שהוא אמור לכלול הוא הכרה בזוגיות שלהם. הרצון של שניהם לחיות האחד עם השני, התאריך בו הם "מיסדו" את הקשר שלהם, הכוונה להמשיך ולחיות ביחד.
  • התייחסות למשק הבית – איך ישולמו הוצאות הבית, האם שווה בשווה או בהתאם להכנסות של כל צד? האם יהיה חשבון בנק משותף? וכדומה
  • פירוט של הרכוש – איזה רכוש הביא עימו כל צד? האם הרכוש הזה שייך לשניהם אם בכלל? עם מה ייצא כל צד במידה והזוגיות לא תחזיק מעמד?
  • פירוט של החובות – אילו חובות הביא עימו כל צד? מה בנוגע לחובות משותפים, מה יקרה איתם במידה והחבילה תתפרק?
  • ירושה – מה יהיה עם הירושה כשבני הזוג ילכו לעולמם ולכל צד יש ילדים? ועוד מגוון רחב של אספקטים בחיים המשותפים עם או בלי ילדים.

תחומי עיסוק נוספים אשר יכולים לעניין אותך בנושא חיים משותפים

משמורת ילדים

מזונות

גישור משפחתי

הסכם ממון

שאלות? נשמח לעזור

תפריט נגישות